Qantas’tan Müşteri Verileri İhlali Açıklaması
Qantas, dış hizmet sağlayıcı bir dijital platformda yaşanan olağandışı etkinlik sonrasında 30 Haziran tarihinde platformda şüpheli faaliyetlerin tespit edildiğini duyurdu.
Platformun milyonlarca yolcunun kişisel bilgilerini içerdiği belirtildi. Bu bilgiler arasında isim, e-posta, telefon numarası, doğum tarihi ve sadakat programı numaraları yer alıyordu.
“Mali Veriler Güvende”
Qantas, sistemin kontrol altına alındığını ve gerekli önlemlerin alındığını belirtti. Şirketin açıklamasında, ele geçirilen veriler arasında pasaport, kredi kartı bilgileri, mali veriler veya şifrelerin bulunmadığı vurgulandı.
Yine de veri sızıntısının niteliği ve kapsamı dikkate alındığında, bu durum önemli bir veri ihlali olarak kabul ediliyor.
Qantas, olayı Avustralya Federal Polisi, Siber Güvenlik Merkezi ve Bilgi Komiserliği’ne resmi olarak bildirdi. Soruşturma devam ediyor.
“Yolcu Güvenliği Etkilenmedi”
Qantas Group CEO’su Vanessa Hudson, müşterilere seslenerek özür diledi. Hudson, “Müşterilerimiz endişelenmesin, siber saldırı uçuş işlemlerini veya yolcu güvenliğini etkilemedi” dedi.
- Hudson, yaşanan durumdan dolayı tüm müşterilere desteklerini sunduklarını ve olası belirsizlikler için yardım hattının hizmete açık olduğunu belirtti.