Avrupa Birliği’nin (AB) Çin menşeli elektrikli araçlara uyguladığı ek gümrük vergilerine karşın, Çinli otomobil üreticileri bölgedeki satışlarını hızla artırıyor. Otomotiv veri firması JATO Dynamics’in 2025 ilk yarı verilerine göre, Çinli markaların Avrupa pazar payı geçen yılın aynı dönemine kıyasla iki kat artışla %5.1’e ulaştı.
REKABETÇİ FİYATLARLA PAZAR PAYI KAPANIYOR
Toplam otomobil satışlarının %1.9 gerileyerek 5.58 milyon adede düştüğü Avrupa’da, Çinli markalar yılın ilk altı ayında %311’lik büyümeyle 70.500 satış gerçekleştirdi. Bu performansla Mercedes (%5.2) ve Ford’u (%3.8) geride bıraktılar. Özellikle BYD, JAECOO ve Omoda gibi markaların rekabetçi fiyatlı elektrikli ve plug-in hibrit modelleri satışları tetikledi.
BYD, AVRUPALI DEVLERİ GERİDE BIRAKTI
Sadece Haziran ayında BYD, 15.565 satışla Suzuki, Mini ve Jeep gibi köklü markaları geride bırakarak en çok satan 25 marka arasına girdi. BYD SEAL U modeli, Volkswagen Tiguan ile birlikte Avrupa’nın en çok satan plug-in hibriti oldu.
GELENEKSEL OYUNCULAR GERİLİYOR
Çinli markaların yükselişi, Avrupalı üreticilerin pazar kaybına neden oldu. Stellantis grubu, pazar payını %16.7’den %15.3’e düşürerek son yılların en düşük ilk yarı satış hacmini kaydetti. Pazar daralırken Asyalı ve Amerikalı üreticiler de pay kaybetti.