Balık yağı faydaları nelerdir? Balık yağı kilo aldırır mı?

İçeriğindeki sayısız mineral ve vitaminden dolayı sağlımız için oldukça faydalı olan balık yağındaki omega 3 yağ asitlerini barındıran balıklar arasında orkinos, ton balığı, mersin balığı, sardalye ve lüfer yer alır. Balık yağının faydaları kadar aşırı tüketildiğin de zararları bulunur bu yüzden miktarı doğru ayarlanmalıdır.

BALIK YAĞI  NEDİR?

Balık yağı, bizler için önemli bir besin değeri olarak kabul edilen omega-3 yağ asidi, D vitamini pek çok gibi zengin değerlere sahip bir ek gıdadır. Yüksek kolesterol ve kalp hastalıkları başta olmak üzere birçok rahatsızlığa da iyi gelir. Derin deniz balıklarında çok daha fazla rastlanan bu besin değerinin, günümüzde önemi giderek artmaktadır.

OMEGA 3 NEDİR?

Omega 3 yağ asidi, insan vücudunun ihtiyacı olan çoklu doymamış yapıda yer alan temel yağlardandır. Bunlar; F vitamini şeklinde de isimlendirilebilir. Omega 3 yağ asidi türleri içerisinde en önemli olanlar ise; gamma linolenic asit, alfa linolenik asit, dokosahekssaenoik asit, eikosapentaenoik asit olarak sıralanabilir. Omega 3’ün yeterince bulunmaması halinde ciltte kuruluk gibi pek çok cilt hastalıkları, artrit, astım, şeker, büyümede gerileme, kanserin bazı çeşitleri veya öğrenme eksikliği görülebilmektedir. İnsanların günlük beslenme alışkanlıklarına omega 3 eklemesi ya da omega 3 yağ asitlerinin besin kaynağı şeklinde olan balık yağının dışarıdan takviye olarak alınması halinde; hipertansiyon, kalp ve damar rahatsızlıkları, alerji, bağışıklık ve sinirsel bozukluklar gibi hastalıkların önüne geçtiğine dair çalışmalar bulunmaktadır.

BALIK YAĞININ FAYDALARI NELERDİR?

  • Omega-3 yağ asitleri bakımından zengin olan balık yağı, kalp sağlığını korur ve kan dolaşımını düzenleyip kan basıncını düşürür.

  • Balık yağı beyin sağlığını da destekler ve depresyon ve anksiyete gibi ruh halini etkileyen duygu durum bozukluklarında işe yarayabilir.

  • Vücuttaki inflamasyonu azalttığı için eklem sağlığını destekler.

  • Ciltteki yağ oranını düzenler ve ciltteki yağlanma problemlerini azaltarak, sivilce oluşumunu da azaltabilir. Ciltteki esnekliği artırdığı için kırışıklıkların da önüne geçer.

  • Gözlerde bulunan önemli bir yağ asidi olan DHA’nın (dokosaheksanoik asit) tüketimini artırarak göz sağlığını korur.

  • Balık yağı, kemik yoğunluğunu artırabilir ve kemiklerin erimesini aza indirgeyerek, kemiklerin daha sağlam kalmasında yardımcı olur. Bu sayede, balık yağı kemik erimesi olan osteoporoz gibi kemik sağlığı ile ilgili hastalıkların da önüne geçebilir.

  • Böbreklerin daha sağlıklı çalışmasında yardımcı olur.

BALIK YAĞININ ZARARLARI

Balık yağı, sağlığa faydalı bir besin olarak kabul edilir ancak aşırı tüketimi durumunda bazı zararları ortaya çıkabilir. Örneğin, balık yağında bulunan omega-3 yağ asitleri, kanın pıhtılaşmasını azaltarak kalp krizi ve inme riskini oluşturabilir. Ayrıca, yağın içerisindeki yüksek miktarda kolesterol de kalp sağlığı için tehlike oluşturabilir. Bu nedenle, balık yağı tüketimini mutlaka doktor kontrolü dahilinde gerçekleştirmeniz önerilir.

BALIK YAĞI KİLO ALDIRIR MI?

  • Balık yağının genellikle hamilelikte, çocuklarda, spor yapanlarda ve diyet yapanlarda öncelikli olarak tükettikleri gıda grubunda görürüz.

  • Balık yağı bilinenin aksine kilo aldıran bir takviye değildir.

  • Fakat burada dikkat edilmesi gereken şey, saf olan balık yağının kilo aldırmayacağıdır. Katkı maddesi içermeyecek.

  • Sporcular ve düzenli diyet yapanlar egzersizle birlikte balık yağı da tüketerek hızlı kilo verebilir.

  • Bu noktada balık yağı kilo verdirir diyebiliriz. Ayrıca yapılan diğer araştırmalara göre balık yağı tükettikten bir sonraki öğünde daha az yeme ihtiyacı hissedebilir ve iştahınız biraz daha kapanma yoluna girebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir