WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Fallout’un karanlık şehri Necropolis bu kez FPS olarak karşımızda

Fallout’un efsanevi bölgesi Necropolis, hayran yapımı “Fallout: Bakersfield” moduyla FPS olarak geri dönüyor. Fragman ve detaylar burada!

Hala ücretsizken bu 10 yapay zeka aracını kaçırmayın!

Bu yapay zeka çağında her dakika farklı alanlarda yüzlerce yeni yapay zeka aracı ile karşılaşıyoruz. Bunları sürekli deniyoruz. Sizin için faydalı olacağını düşündüğümüz sürekli yenilenen ücretsiz kullanım hakkı da sunan 10 tanesini seçtik.

Sosyal medyada ortalık karıştı: Grok neden herkese hakaret ediyor?

Sosyal medya platformu X’in yapay zeka uygulaması Grok, dün akşam AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan da aralarında bulunduğu çok sayıda isme yönelik hakaret içerikli paylaşımlar yaptı. Yurttaşlar Grok’a ne olduğunu merak etti. Peki, Grok neden herkese hakaret ediyor?

Call of Duty severlere kötü haber geldi

Dünyaca ünlü oyun firması Activision, 2017 yapımı birinci şahıs nişancı oyunu Call of Duty: WWII’nin Microsoft Store ve Game Pass’teki PC sürümünü, ciddi bir güvenlik açığı nedeniyle geçici olarak erişime kapattı. TechCrunch’ın ulaştığı kaynaklara …

Google uygulamasının Apple Watch’ta desteği sona erdi

Google’ın not alma uygulaması Keep, yeni gelen iOS güncellemesiyle Apple Watch için artık desteklenmiyor.

Robotlar için internetsiz yapay zeka sistemi tanıtıldı

Google, robotlarda kullanılabilen yapay zeka sistemi Gemini Robotics’in internet bağlantısına ihtiyaç duymadan çalışabilen versiyonu Gemini Robotics On-Device’ı tanıttı.